Математика-6. «Біздің сәті күніміз» сайысы (стс).

Масақбаева Нәсіпкүл Боранқұлқызы. Жамбыл облысы, Шу қаласы, “Жібек Жолы” мектеп-лицейі.

Мақсаты:

  1. оқушылардың математикаға деген қызығушылығын арттыру, матеатикалық ойлау қабілетін дамыту, алған білімдерін тереңдету, кеңейту, есептеу дағдыларын жетілдіру.
  2. дидактикалық, логикалық т.б. ойыдар арқылы оқушылардың ақыл – ой белсенділігін тәрбиелеу. Ойын, нақыл сөздер арқылы балалардың ой өрісін кеңейту.
  3. оқушылардың зейінін, ойлау, зерде процестерін дамыту. Қиялын ұштап, қабілеттерін шыңдау, шығармащылы қабілетін дамыту.

Көрнекіліктер: слайд, флипчарт, таратпа қағзадар. Ашық сабақтың толық нұсқасын көрнекіліктерімен бірге көшіріп алыңыз

Математикалық сайыстың барысы:
І. Хош келдіңіздер, қадірлі ұстаздар, әділқазылар және оқушылар!
ІІ. Қымбтты білім сүйгіш жас достар! Орыс ғалымы М.Ломоносов «ақыл ойды тәртіпке келтіретін – матемтика, сондықтан да оны оқу крек»-деген. Олй болса бүгін сендер қызықты, математиканың жұмбақты да тартымды әлеміміне танысасыңдар. Сендер бұл әлемнің қаншалыты қызықты, әрі сан түрлі екеніне көз жеткізесіңдер.

І. Сайысты сендерге әр түрлі қызықты сұрақтар мен тапсырмалар ұсынылады. Сйыста жеңу үшін сендер белсенділік тнытып, берілген сұрақтарға өзгелерден тезірек ойланып, жауап берілудің керек және тапсырмаларды дұрыс орындаулардың қажет.
ІІ. Мтематикалық сайыс – бұл еңбек. Сондықтан сйыс кезінде өте ұқыпты, ойларың жинақталға болуы керек және тәртіп сақталған жөн.
Енді бүгінгі сайысымыздың жоспарлаырмен танысыңыздар.

  1. топтарды таныстыру
  2. топ мшелер сайысы
  3. топ жетекішлер сайысы
  4. математиклық ойындар

а. Математикалық турнер ойыны
б. Матемтикалық лото ойыны

І. «Алғырлар тобы»
Шақырып жарыстарға сан – салалы,
Алғырлар то жарғлы жар салады.
Ту етіп достарыменен татлықты
Тапқырлар командасын қарсы алады!
Тапқырлар биіктерде қалықтасын
Жеңіспен көк жүзінде шарықтасын
Жеңіс туың желбіреп алауласын
Байгені сенен ешкім ала алмасын
Бір мектепте оқимыз бәріміз де
Достық сөзі әрқашан дәрі бізге
Жарысуға сендермен келіп тұрмыз
Мына жұрттың таңырқасын бәрі бізге

ІІ. Тапқырлар тобы:
Осындй алғыр достар кез –келгенде
Жетсін – ау, жарыстарда жеңгенге не?
Қарсылас болғанымен құрбысыңдар
Тілейміз ізгі тілек сендерге де!
Құрметтеп алғырларды ой – саналы
Тапқырлар сәлем беріп ән – салады
Сендерді біз айта алмймыз нашар деп
Ойламаңдар қорқып бізден қашар деп
Біз дайынбыз жарсыуға достарым
Көрсетеміз бізде қандай күш барын
Әділқазылар  алқасынан І сайыстың қорытыдысын сұраймыз

2. Топ мүшелер сайысы
Көрермендер ойыншыларға сұрақтар қояды, ал ойыншылар 1 синут ішінде топпен бірге ақылдса отырып, ұраққа жауап іздейді.Егер ойыншылар қате жауап беретін болса, онда ұпай көрерменде қалады.

  1. Жыл он екі ай ішінде 30 және 31 садарды ауысып отырады. Ал 28 саны қай айда кездеседі?
  2. Сықырлаған арба үстінде келе жатқан екі жолаушының біреуі жолдың жартысын  өткенде жолдың жартысы қалғанша ұйықтады. Жолаушы жолдың қанша бөлігін ұйықтады?
  3. екі қыстатың арасы 10 шақырым. Қырсық жолуашы күнінеи екі шақырым алға жүріп, кешке бір шақырым кейін қайтады. Қырсық жолаушы екінші қыстаққа неше күнде жетеді?
  4. Арман, Аян, Абзал ағайынды үшеуі әр түрлі сыныпта оқиды. Абзал Арманнан, ал Аян Абзалдан кіші емес. Бұл үйдің үлкені, ортаншысы, кішісі кім?
  5. «Кенгуру» байауы 1991 жылдан бастап Европда жыл сайын өткізіліп тұрады. Байқау 2009 жылы нешінші рет өтті?
  6. қоядар жанұясының үш мүшесі барлығы 73 сәбіз жеп қойған. әкесі шешесіне қарағанда 5 сәбіз артық жеген. Ал баласы 12 сәбіз зеген, шешесі неше сәбіз жеді?

әділқазылар алқсынан ІІ сайысың қорытындысын сұраймыз.

ІІІ. Топ жетекшілер сайысы
Фокустар
Жолдасының жасын қалай тауға болады?
Ол үшін

  1. екі таңбалы санды жаз екінші цифр біріншіден ең болмағанда 1 – ге артық болсын.
  2. осы екі цифрдың арасына кез – келген 3-ші цифрды жаз.
  3. осы үш таңбалы санның цифрымен кері ретпен жаз.
  4. үлкен саннан кіші санды шегір
  5. йырымы кері ретпен жаз
  6. жаңа санға айырманы қос
  7. қосындыға жасыңды қос
  8. нәтижесін айт

мысалы: жасыңыз  43-те болсын
25          275  572
572-275=297
297+792=1089
1089+43=1132
1132 осы санды айт. Жуабы: 1132-1089=43

Туған күнді табу

  1. туған күнді 2 – ге көбейтіп
  2. нәтижені 10-ға көбейтіп
  3. көбейтіндіге 73-ті қос
  4. қосындыны 5-ке көбейт.
  5. көбейтіндіге туылған айының реттік санын қос.
  6. нәтижені айт

мысалы: 14-ші шілдеде туылған болсын 1. 14х2=28      2. 28х10=280       3. 280+73=353
4. 353х5=1765     5№ 1765+7=1772 1772-ні азайту керек.
Шешуі: К- туылған күн болсын, – туылған айдың реттік саны болсын (2хКх10+73)5+ = 100К+ N+365       1772-365 =1407
Яғни 14 туылған күні, 07 айының реттік саны, сонымен 14 шілдеде туылған.

Әділқазылар алқасынан ІІІ сайыстың қорытындысын сұраймыз.

ІҮ. Математикалық ойындр.

«математикалық турнир» ойыны 1-ші және  2 –команда капиандры ортаға шығып, қарсылас командадан 1 оушыны ортаға шақырады мысалы: марат Серіктің бір апсырмасын, Серік Мараттың бір тапсырмасын тақтаға орындауға алады. Осылайша келесі оушылар тақтаға шығып 2,3 тапсырмалар алмстырылып шығарылады.

Қарсыластарының түскен тапсырманы дұрыс орындаған оқушыға

  1. ағаш үстінде 100 торғай отырады. Аңшы 10 торғайды атып алады. Торғайлардың қаншасы қалды? (10 торғай)
  2. 1 жұмыртқа 3 минутта піссе, 4 жұмыртқа қанша минутта піседі? (3 минут)
  3. 1 т миақта ауырма, 10 ц темір ауырма? (тең)
  4. Бөлменің төрт бұрышында бір – бір сықытан отыр әр мысықтың алдында үш мысықтар отыр. Барлығы болмеде неше мысық бар ? (4 мысық)
  5. Асханаға 100 кг пияз және одан 3 есе артық уартоп әкелінді. Асханаға неше кг картоп әкелінді ?( 300кг)
  6. Бір жанұяның бес ербаласы бар және олардың әрқайсысының қарындастары бар жанұяның қанша баласы бар? /6 абал/

әділқазылар алқасынан сайыстың қорытындысын сұраймыз.

«Кім жалғауға бұрын жетеді» ойыны

Ойын тапсырмалары баспалдақтарға жазылады. Төмендегі тапсырма жауаптарын аралас жазу керек, дұрыс жауаптар арасында жауап ретінде ұсынылған, бірақ дұрыс еместері де бар. Баспалдақтың екі қанатындағы тапсырмаларды екі команда оқушылары орындайды. Бірінші командадан шыққан бірінші оқушы баспалдақтан оң қанатындағы төмендегі бірінші тапсырманы ауызша орындап, жауабын төмендегі жауаптар қатарынан тауып, орнына тұрады. Сонан соқ сол команданың екінші оқушысы екінші баспалдақ тапсырмасын орындайды, екі команда осылайша қатарласып, бір уақытта өз тапсырмаларын орындайды. Ең соңында қай команда жалаушаға бұрын жетсе сол команда жеңіске бұрын жетеді.

Әділқазылар алқасынан сайыстың қорытындысын сұраймыз.

«Математикалық лото» ойыны

6 карточка дайындалады. Осы 6 карточканың сыртына бір тұтас бір сурет салынады. Топтың жетекшісі карточкалардың біреуін алып өз тобына оқиды. Топ оқушылары тапсырманы орындап, бір оқушы жауаптар таблосынан  жауабын тауып, жауабы жазылған торға карточканы беттестіріп жапсырады. Осылайша жауаптар таблосы тиісті карточкалармен жабылған кезде табло бетінде карточка сыртындағы сызықтардан юір сурет құрастырылады.

  1. Екі қатынастың теңдігі
  2. 2. Екі нүктемен шектелген түзудің бөлігі.
  3. О нүктесінен бірдей қашықтықтағы жатқан нүктелердің жиыны.
  1. Екі санның бөліндісі не деп аталады?
  2. Жазықтықтағы қандай түзу ешқашан қиылыспайды.
  3. Шеңбердің центрінен оның бойынша жатқан нүктеге дейінгі қашықтық.

әділқазылар алқасынан сайыстың қорытындысын сұраймыз.

«ойымды жалғастыр» ойыны

  1. Жеті жұрттың тілін біл, (жеті түрлі білім біл)
  2. Білікті бірді жығар (білімді мыңды жығар)
  3. Екі жақсы қас болмас, (екі жаман дос болмас)
  4. Досыңды үш күн сынама (үш жыл сына)
  5. Бір елі ауызға (екі елі қақпақ)
  6. Жүз сомың болғанша (жүз досың болсын)
  7. Отыс тістен шыққан сөз, (отыз елге тарайды)
  8. Білгенің бір тоғыз (білмегенің тоқсан тоғыз(
  9. Бір кісі қазған құдықтан( мың кісі су ішіеді)

Қорытынды әділқазылар алқасынан жалпы сайыстың қоырытындысы сұаралды. Кеш аяқиалып, ойынға белсене қатысқан оқушылар марапталады.

Ашық сабақтың толық нұсқасын көрнекіліктерімен бірге көшіріп алыңыз

Check Also

mirashbostan000

Ұлттық бірыңғай тестінде туындыға берілген кейбір есептердің шығарылу жолдары

Бостанова Мираш. Қызылорда қаласы, Қараөзек ауылы№39 «Қызылөзек» орта мектебініңІ санатты математика пәні мұғалімі. Қазіргі заман …

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Лимит времени истёк. Пожалуйста, перезагрузите CAPTCHA.